– oceny programów kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli,
– wymagań kwalifikacyjnych do wykonywania zawodu nauczyciela,
– uwzględnienia w programach kształcenia i doskonalenia technologii infor-macyjnej, języków obcych, wiedzy o Europie,
– rozwoju zawodowego i systemu awansu w zawodzie nauczycielskim,
– poprawy warunków pracy nauczyciela.
Rozwijanie kompetencji i umiejętności potrzebnych społeczeństwu wiedzy wiąże się:
– ze zdefiniowaniem umiejętności podstawowych oraz określeniem, w jaki sposób te umiejętności są uwzględniane w programach nauczania, określeniem, w jaki sposób można je zdobywać i rozwijać przez całe życie,- z zapewnieniem możliwości zdobycia umiejętności podstawowych wszystkim grupom i osobom, w tym osobom mającym specjalne potrzeby edukacyjne oraz dorosłym,
– z zachęcaniem odpowiednich placówek do formalnego poświadczenia umiejętności podstawowych w celu ułatwienia kształcenia ustawicznego. Wskaźniki ilościowe dotyczyć będą:
– liczby osób posiadających pełne średnie wykształcenie,
– poziomu opanowania umiejętności pisania, czytania i liczenia mierzonych wskaźnikiem PISA,
– poziomu opanowania umiejętności uczenia się, odsetka ludzi dorosłych nie- posiadających średniego wykształcenia, które uczestniczyły w dowolnej formie kształcenia dorosłych.
Leave a reply