W przedszkolach i szkołach podstawowych
W przedszkolach i szkołach podstawowych, w publicznych poradniach psy-chologiczno-pedagogicznych, mogą być tworzone zespoły wczesnego wspo- magania rozwoju dziecka w celu pobudzenia psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną. Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania, czy też zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, wydają zespoły orzekające, działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, na wniosek rodziców zapewnia mu odpowiednią formę kształcenia, uwzględniając rodzaj niepełnosprawności, w tym stopień upośledzenia umysłowego. Dyrektor szkoły, której uczeń posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania bądź potrzebie wczesnego wspomagania dziecka, organizuje takie nauczanie czy wspomaganie w porozumieniu z organem prowadzącym.
Leave a reply