Program prac stojących przed UE i jej członkami zawarto w trzech celach strategicznych i 13 celach szczegółowych:
– 1. Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji w UE wobec nowych zadań rozwoju wiedzy i zmieniających się metod oraz treści nauczania i uczenia się. Jego realizacja wymaga przyjęcia następujących pięciu celów szczegółowych:
– 1) podniesienie jakości kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli i osób prowadzących szkolenia,
– 2) rozwijanie kompetencji i umiejętności potrzebnych społeczeństwu wiedzy,
– 3) zapewnienie powszechnego dostępu do technologii informacyjno-komuni- kacyjnych,
– 4) zwiększenie rekrutacji w dziedzinie nauk ścisłych i technicznych,
– 5) optymalne wykorzystanie zasobów.
– 2. Ułatwienie powszechnego dostępu do systemów edukacji, zgodnie z nadrzędną zasadą kształcenia ustawicznego. Obejmuje trzy cele szczegółowe:
– 1) tworzenie otwartego środowiska edukacyjnego,
– 2) uatrakcyjnienie procesu kształcenia,
– 3) wspieranie aktywności obywatelskiej, zapewnianie równości szans i spójności społecznej.
– 3. Otwarcie systemów edukacji na środowisko i świat w celu lepszego do-stosowania edukacji do potrzeb pracy zawodowej i wymagań globalizacji.
Leave a reply